Fedezzük fel a Tisza-tó szépségeit!

A Tisza-tó és környéke – Tiszafüred, Abádszalók, Poroszló, Kisköre, Sarud – is rengeteg élményt ígér.

Hazánkban is van bőven látnivaló, elegendő csak a Tisza-tóig elmennünk. A táj lenyűgöző, nem csak nagyokat túrázhatunk, hanem a fürdőzést és a vízi sportokat kedvelők sem fognak csalódni.

Ha a Tisza-tavat jelöljük meg úti célunknak, akkor alaposan meg kell tervezni, hogy milyen helyeket és településeket látogatunk meg, merthogy rengeteg helyre ellátogathatunk, sok-sok helyet megismerhetünk. Például Poroszlón a Tisza-tavi Ökocentrumot, a tiszaújvárosi strandfürdőt, megnézhetjük a kiskörei vízlépcsőt, a karcagi szélmalmot, de ellátogathatunk Sarudra és Abádszalókra is.

Magyarország második legnagyobb tava a Tisza-tó, amely az Alföld északi részén fekszik. Mindenki megtalálhatja itt a számítását, akár nyugalomra vágyik, akár a természetért rajong, vagy az aktív kikapcsolódást keresi. Tiszafüred látnivalókban is bővelkedik: tájház, Lipcsey-kúria, Ökocentrum, népi lakóházak, Graefl-kastély, múzeumok. Ha viszont a passzív pihenést választanánk, akkor a Tisza Balneum Hotel nyújthat felhőtlen kikapcsolódást. A hotel egy gyönyörű félszigeten található Tiszafüreden. A wellness részlegben az úszómedencék, a pezsgőfürdő, a finn szauna és a gőzfürdő nyújtotta lehetőségeket próbálhatjuk ki.

A szintén a Tisza-tó partján fekvő Kisköre is sok élményt ígér azoknak, akik itt szeretnének nyaralni. Kisköre a látnivalóival és a turisztikai kínálatával a környék egyik meghatározó központja. A strand és a falumúzeum mellett, érdemes ellátogatni az új kilátóhoz is, amely két összefordított hajótest képét ábrázolja. A kilátó tetejéről fantasztikus kilátás nyílik a kiskörei kikötőre, a Tisza-tóra, az abádszalóki öbölre és a vízerőműre.

A Tisza-tó partján fekszik Abádszalók is, mégpedig Szolnok és Tiszafüred között. Abádszalókot nagyon sokan kedvelik, hiszen itt a nyári programoknak se vége, se hossza. Találhatunk kulturális, képzőművészeti programokat és sportrendezvényeket. Ha pedig pihenésre vágyunk, akkor látogassunk el a Butik Design Rooms szállodába, ahol szabadtéri medence és szauna nyújt feledhetetlen kikapcsolódási élményeket. A szállodában masszázsszolgáltatást is igénybe vehetünk, de ha aktív időtöltésre vágyunk, akkor kerékpárt is kölcsönözhetünk.

Tiszafüredtől nyugatra, szintén a Tisza-tó partján terül el Sarud. A településen, a látnivalók mellett két kerékpáros és vízi túraközpont is működik. Ha pedig megéheztünk, térjünk be és fedezzük fel a Sulyom Tájétterem bőséges kínálatát. A Sarudon található falusi bisztró, helyi termékekre épülő konyhával várja a kedves vendégeit.

Ha szeretjük a természetet és a Tisza-tóra látogatunk, semmiképpen se hagyjuk ki Poroszlót. Az üdülni vágyók kényelmét több falusi vendégház, panziók, éttermek és kikötők szolgálják. A hely egyik nevezetessége a Graefl – kastély, amely vendégfogadásra is alkalmas.

Kapcsolódó cikkek

Fedezzük fel a Tisza-tó szépségeit!

A Tisza-tó rengeteg szépséget rejt magában. Csakis arra vár, hogy felfedezzük ezeket a csodálatos helyeket.

Már téma a táborozás - Nyári táborok 2023

Már téma a táborozás

Nem kérdés, hogy a gyermeket nevelő családoknak érdemes időben elkezdeni a közös vagy a gyerekek vakációjának megtervezését.