A vércukorszint normalizálása 5 lépésben

Vajon neked egészséges a vércukorszinted? Még ha így is gondolod, akkor sem lehetsz teljesen biztos benne.
A vércukorszint normalizálása 5 lépésben

Tévhit, hogy csak a cukorbetegek esetében találunk emelkedett vércukor-értékeket - ám a problémára sokszor nem derül fény a megfelelő vizsgálatok hiányában. Ugyanakkor mind a túl magas, mind az alacsony vércukorszint okozhat kellemetlen tüneteket, az állandó kimerültségtől a homályos látásig. Hogyan segíthetjük étkezésünkkel a megfelelő vércukorszint fenntartását?

1. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket!

Az első és legfontosabb lépés, hogy megszabadulj a legtöbb előre gyártott, feldolgozott élelmiszerektől. Fogyassz inkább olyan természetes forrásból származó ételeket, mint a zöldség, gyümölcs, magvak, jó minőségű húsfélék és halak! A feldolgozott élelmiszerek nagy része magas cukortartalmú, finomlisztet és mesterséges ízfokozókat tartalmaz, miközben a fehérje -és rosttartalma túlságosan alacsony.

2. Egyél rostos ételeket!

Fontos, hogy a diétád minél gazdagabb legyen alacsony magas rosttartalmú gyümölcsökben és teljes kiőrlésű gabonában. Ez már csak azért is fontos, mert a rostok lassítják a szénhidrátok emésztését és a cukrok felszívódását, így a vércukorszint lassabban emelkedik meg az étkezések után. A rostok kiváló forrásai lehetnek a leveles zöldek, a brokkoli, a kelbimbó, articsóka, körte, málna, bab, borsó, avokádó, a tökmag és a zabpehely.

3. Hagyd a nagyobb étkezéseket korábbra!

Nincsen halálosabb ellenség a vércukorszintedre nézve, mint egy kései vacsora. Ennek oka, hogy a testünk a nap folyamán inzulinrezisztensebbé válik, így a vacsorád nagyobb inzulinszint-kiugrást eredményez, mint a reggelid. Emiatt a legtöbb étkezési tanácsadó azt javasolja: a legkiadósabb étkezéseket tedd a nap elejére, a vacsorát pedig legfeljebb 3 órával lefekvés előtt fogyaszd el.

4. Alkalmazz megfelelő étrend-kiegészítőket!

Kiemelten javasolt a probiotikumok fogyasztása, amelyek elősegítik az egészséges emésztést, de a megfelelő vércukorszint kialakításában is fontos szerepet játszanak. Probiotikumokban gazdag a kefír, a natúr joghurt és a savanyúkáposzta is. Az USA Medical által forgalmazott Blood Sugar Ultra krómban gazdag, ami segít a normál vércukorszint fenntartásában. Ugyanehhez járulhat hozzá a kapszulában megtalálható banaba levél, balzsamfa gyanta, fahéj, balzsamkörte, gurmar levél, borókabogyó és selyemeperfa levél is.

5. Étkezz kiegyensúlyozottan!

Nem csak a vércukorszint kiegyenlítésében, de a normális mértékű étvágy megtartásában is segíthet, ha ügyelsz rá, hogy minden étkezésedben szerepeljenek rostok, fehérjék és egészséges zsírok is. Ez különösen abban az esetben igaz, ha magas cukortartalmú gyümölcsöket (mangót, szőlőt, cseresznyét) vagy keményítőben gazdag zöldségeket (például krumplit) is fogyasztasz.

Kapcsolódó cikkek

Teljes testes otthoni edzés gépekkel

Teljes testes otthoni edzés, nem csak profiknak

Nem kell konditerembe járni ahhoz, hogy formálhassuk alakunkat.

A méregtelenítés - 6 egyszerű trükk az egészséges nyirokrendszerért – nagyon fontos az egészségünk megőrzése érdekében.

6 egyszerű trükk az egészséges nyirokrendszerért

A nyirokrendszer tisztítása, karbantartása fontos, hiszen, ha gondok vannak a nyirokrendszerünkkel, úgy számtalan betegséggel kell szembenéznünk.

Három étel, amit jobb, ha kerülsz fogszabályzóval

Három étel, amit jobb, ha kerülsz fogszabályzóval

A fogszabályozás ma már egy modern eljárás, viszont van néhány szabály, amit továbbra is be kell tartani.